Wij werken alleen op afspraak. U kunt bellen met onze assistente voor het plannen van een afspraak. Heeft u luchtwegklachten of twijfels of u langs kunt komen in het kader van het Corona virus? Geef het aan bij de assistente.
Misschien hoeft u geen ‘live’ afspraak te maken. Via ons patiëntenportaal kunt u uw vraag ook online stellen. Lees meer hierover op onze pagina patiënten portaal. Ook is het mogelijk om, als u niet in de gelegenheid bent naar de praktijk te komen in overleg met de assistente een consult via beeldbellen aanvragen.
Wilt u advies? kijkt u eerst eens op thuisarts.nl
Bij het maken van een afspraak vraagt de assistente naar uw klacht. Ze is daartoe opgeleid en bevoegd en doet dat om een zo goed mogelijke inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klacht. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
1 klacht per consult (10 minuten)
Om u tijdens een consult goed te kunnen helpen, verzoeken wij u om per afspraak één klacht te bespreken. Uw huisarts neemt uw klacht serieus en heeft daarom de volledige tijd van het consult (10 minuten) nodig. U wordt verzocht om u te beperken tot de meest dringende klacht. Komt u met meerdere patiënten uit één gezin, maak dan voor iedereen een aparte afspraak, ook wanneer het volgens u een kleine vraag betreft.
10 Minuten per klacht zijn nodig, omdat de huisarts bij elke klacht start met een vraaggesprek (de anamnese), gevolgd door een gericht onderzoek, een conclusie en de voorlichting over het behandelplan. Tussentijds houdt de huisarts ook alles bij in uw medisch dossier op de computer.
Heeft u meerdere of ingewikkelde klachten?
Heeft u meerdere of ingewikkelde klachten of denkt u meer tijd nodig te hebben dan 10 minuten? Geef dit aan bij de assistente. Zij kan beoordelen of er meer tijd nodig is (maximaal 20 min.) en zo ja, wanneer daar ruimte voor is. Zo zorgen we er samen voor dat de huisarts alle patiënten aandacht kan geven en niet uitloopt.
Nieuw ingeschreven patiënt?
Heeft u zich onlangs ingeschreven als nieuwe patiënt? U kunt pas een afspraak met ons maken of medicatie aanvragen als wij uw volledige dossier ontvangen hebben. Voor meer informatie zie Inschrijven.
Spreekuur huisarts
De huisarts is op afspraak beschikbaar op maandag, dinsdag, woensdagochtend, donderdag en vrijdag voor consulten, huisbezoeken en telefonisch overleg. U kunt een afspraak maken via de assistente.
Voor een consult is 10 minuten spreekuurtijd gereserveerd. Doorgaans is dit voldoende om serieus op 1 kleine klacht in te gaan. Heeft u tijdens het consult meerdere vragen of blijkt er meer tijd nodig te zijn voor de klacht en is dit niet van tevoren ingepland? Dan zal de arts u vragen om een vervolgafspraak te maken.
Visite (huisbezoek)
Wanneer het voor u – gezien uw klachten – niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen kan de huisarts u thuis bezoeken. Vraag een huisbezoek zo vroeg mogelijk in de ochtend aan zodat dit goed ingepland kan worden. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd kan worden. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
De huisarts legt geen standaard kraamvisites af of visites na uw opname in het ziekenhuis. Dit heeft te maken met de belasting van de huisarts door steeds meer en complexer zorgvragen. Indien u hieraan behoefte heeft kunt u dit uiteraard wel aanvragen.
Spreekuur praktijkondersteuners
De praktijkondersteuner POH-Somatiek werkt op dinsdag, woensdag en vrijdag. De praktijkondersteuner POH-GGZ werkt op maandag en donderdag.
U hoeft meestal niet zelf te bellen voor een afspraak. Voor de periodieke controles wordt u uitgenodigd door de praktijk. Voor GGZ afspraken maakt de POH-GGZ een vervolgafspraak met u.
Let op: indien u niet verschijnt op uw afspraak zonder bericht of tijdige afmelding, ontvangt u een factuur voor een no show tarief.